Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Úradné hodiny

Stránkové hodiny obecného úradu:
Pondelok:  09.00 - 12.00
   12.30 - 15.30
Utorok:     nestránkový deň
Streda:  07.30 - 12.00  
   12.30 - 17.00
Štvrtok:   07.30 - 12.00 
   12.30 - 14.00
Piatok:   07.30 - 12.00  
   12.30 - 14.00
 

podatelna@voderady.sk

 

IOMO

 

MAVOS

 

Ochrana osobných údajov

Ochrana osobných údajov

Ochrana osobných údajov 

viac tu : 

Obsah

Dobrovoľný hasičský zbor Voderady

Výbor a členovia

Predseda: Štefan Krivosudský, tel.: 0903 125 042
Podpredseda – veliteľ: Mgr. Daniel Dubovský, tel.: 0910 785 369
Podpredseda - prevencie: Erik Sárka
Tajomník: Viliam Benkovský , e-mail: viliam.benkovsky@gmail.com
Člen výboru - veliteľ družstva: Marcel Zatko
Organizačný referent: Daniel Križan
Strojník: Jaroslav Dobiš
Strojník: Miroslav Ivančík
Revízor: Marek Dubovský 

 


 

Technika

Iveco Daily Magirus TSF – W

Podvozok Iveco Daily 65C15D
Nadstavba Magirus TSF – W
Magirus Brandschutztechnik GmbH, Görlitz, SRN
Rozmery dĺžka 6180 mm
šírka 2300 mm
výška 2570 mm
Maximálna prípustná hmotnosť 6 300 kg
Motor radový, štvortaktný, štvorvalec, výkon 107 kW
palivo - nafta
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Posádka 1 + 6
Nádrž na vodu 750 litrov 
Prenosné čerpadlo Magirus PFPN 10-1000
Typ TS 10-1000
Odstredivé čerpadlo P 708
Výtlačný objem 1500 l/min pri 10 bar pri sacej výške 3 m
Hnací motor FIAT FIRE 1242 MPI
Výkon motora 54 kW (75k) pri 6000 min-1
Palivová nádrž 18 litrov 
Celková hmotnosť 190 kg 
Automobil slúži na dopravu hasičského družstva, zásahových a technických prostriedkov. Zároveň slúži aj na prvotný zásah vodou prostredníctvom prenosného čerpadla Magirus PFPN 10-1000, ktoré je napojené na nádrž v nadstavbe vozidla a aj samostatne použiteľné.

Dopravný automobil Avia A 30 DVS 12

Podvozok Avia A 30, r.v. 1982
Nadstavba Karosa, n.p. Vysoké Mýto, r.v. 1982 
Rozmery dĺžka 5 590 mm
šírka 2 210 mm
výška 2 500 mm
Maximálna prípustná hmotnosť 4 200 kg
Motor štvortaktný, naftový, vodou chladený štvorvalec 
Výkon: 60 kW 
Maximálna rýchlosť 80 km/hod.
Posádka 3 + 6 
Automobil slúži na prepravu hasičského družstva, zásahových a technických prostriedkov. Do výzbroje patrí aj prenostná motorová striekačka PPS 12 s príslušenstvom.

Cisternová automobilová striekačka Tatra 138 CAS 32 P 6x6

Podvozok Tatra 138 P 6x6, r.v. 1970
Nadstavba Karosa, n.p. Vysoké Mýto, r.v. 1971
Rozmery dĺžka 8 550 mm
šírka 2 470 mm
výška 2 750 mm
Maximálna prípustná hmotnosť 17 180 kg
Motor T 928, štvortaktný, naftový, vzduchom chladený osemvalec do V, Výkon: 132 kW 
Maximálna rýchlosť 71 km/hod.
Posádka 1 + 2
Nádrž na vodu 6 000 l
Nádrž na penidlo 600 l
Výkon čerpadla 3 200 l/min.
Automobil slúži na hasenie požiarov vodou a penou, v pokoji aj počas jazdy. Podvozok umožňuje stály pohon všetkých kolies – 6x6.


Z histórie ...

1866 - 1918
História DHZ Voderady je úzko spätá s rodinou grófa Františka Zichyho, ktorá mala v našej obci letné sídlo - kaštieľ. Miestne zdroje uvádzajú, že v roku 1866 bol založený Ohňohasičský spolok, ktorého prvým veliteľom bol Peter Plank, správca veľkostatku grófa Zichyho. Podľa záznamov Okresnej hasičskej jednoty v Trnave zbor vznikol až 16. apríla 1889, no podľa zachovalého odtlačku pečiatky s rokom 1885 to bolo určite skôr. Najstarším záznamom je úradné povolenie zboru z 30. mája 1889 (schválenie stanov). Zbor mal vtedy približne 17 členov. V tej dobe sa pre účely hasenia okrem ručnej štvorkolesovej striekačky od fy Smékal používal aj „vodonosný voz zo sudom“. Doprava hasičskej techniky bola zabezpečovaná koňskými záprahmi, ktoré vlastnili miestni ľudia a mali službu počas jedného týždňa. Sochu sv. Floriána, patróna hasičov, dali postaviť už v roku 1840 manželia Vrbovszky na južnom konci Hlavnej ulice, kde je dominantou dodnes.

1918 - 1948

Po zániku Rakúsko-Uhorska sa vytvorili nové hasičské orgány vo vtedajšej Československej republike. Zbor bol jedným zo zakladajúcich členov Okresnej hasičskej jednoty č. 28 v Trnave, ktorá bola založená 1. marca 1924. V tom období prijal zbor aj stanovy, ktoré sa opierali o ústredné Stanovy Zemskej hasičskej jednoty na Slovensku. V roku 1925 bol okres Trnava rozdelený na 7 obvodov, kde DHZ Voderady patril do obvodu č. 3 Cífer. V medzivojnovom období zbor zasahoval pri rôznych požiaroch a zúčastňoval sa aj na kultúrnych a spoločenských udalostiach v obci (napr. procesie). Stále bola využívaná technika od založenia zboru.
Už od roku 1884 bola súčasťou zboru dychová hudba, ktorej účinkovanie pod záštitou hasičov bolo ukončené v roku 1958.
V období rokov 1939 až 1941 bol vybudovaný hasičský sklad, ktorý bol v roku 1956 prebudovaný a slúžil až do roku 1975.

1948 - 1980

Po roku 1948 si zbor, ale aj celá spoločnosť zvykala na nové pomery v štáte. DHZ sa premenúvajú na „Požiarne zbory“. Už v roku 1951 dostávajú voderadskí hasiči k dispozícii novú dopravnú striekačku DS – 16 a v roku 1958 vozidlo Tatra 805 DVS 8 s prenosnou striekačkou PS 8. PZ Voderady v 50-tych a 60-tych rokoch zasahuje pri požiaroch v obci a okolí a zúčastňuje sa preverovacích cvičení na úrovni okrsku, okresu a kraja. V tomto období sa vytvára aj ženské družstvo, ktoré dosahovalo veľmi dobré výsledky. Medzníkom bol rok 1966, v ktorom si členovia organizácie pripomenuli 100. výročie založenia zboru.
Zbor dostáva v roku 1972 ďalšiu novú zásahovú techniku – CAS 16 ZiL 130. Zároveň sa zúčastňuje aj 2. národnom kole CSPD, kde družstvo mužov obsadilo celkové 5. miesto v Slovenskej republike. Súčastne sa začína so stavbou novej „Požiarnej zbrojnice“, ktorá bola dostavaná v roku 1973. DHZ sa naďalej zúčastňoval previerok pripravenosti, kultúrnych a spoločenských udalostí, z ktorých je treba spomenúť aj stráženie pri „Božom hrobe“ na Veľkú noc. Túto záslužnú činnosť zbor robil od svojho založenia, no v rokoch 1965 – 1967 bola na podnet vtedajšieho predsedu MNV prerušená. Od roku 1967 pokračuje bez prerušenia do dnešných dní. V roku 1976 dosiahlo družstvo dorastu najväčší úspech, keď získalo 2. miesto v celoštátnej súťaži v Michalovciach.

1980 - po súčasnosť

Začiatok 80-tych rokov bol obdobím, keď zbor obdržal novú techniku. Išlo o dopravný automobil Avia A30 DVS 12, ktorý dostal od štátu a Slovenskej poisťovne v roku 1982. V tom istom roku, 29. mája 1982, zvíťazilo požiarne družstvo mužov JRD Voderady, zložené z členov zboru súťaž požiarnych družstiev z poľnohospodárskych závodov a vyhralo motorovú striekačku PPS 12. V nasledujúcom roku, konkrétne 27. septembra 1983 k uvedenej technike pribudla CAS 32 Tatra 138, ktorá bola prevedená zo zásob MV SSR. Roku 1986 boli nadviazané po úspešných rokovaniach družobné styky s požiarnikmi z obce Veľké Pavlovice. Tieto po malej prestávke, spôsobenej rozdelením republiky pretrvávajú dodnes. Po celospoločenských zmenách v roku 1989 a rozdelení republiky v roku 1992 si zbor v roku 1996 pripomenul 130. výročie svojho založenia a zároveň mu Obecný úrad venoval „Hasičskú zástavu“ ako vďaku za ochranu obce a majetku spoluobčanov. 
V roku 2002 sa Dobrovoľný požiarny zbor Voderady premenoval v súlade s novou legislatívou na Dobrovoľný hasičský zbor Voderady a tak sa opäť symbolicky vrátil k odkazu svojich zakladateľov dobrovoľných hasičov aj v duchu hesla „Bohu na slávu – blížnemu na pomoc!“
V súčastnosti má zbor 53 členov, z toho 9 žien a 20 žiakov.

Čelní funkcionári dobrovoľného hasičského zboru

1866 - zakladateľ zboru gróf František Zichy
1866 - Peter Plank - prvý veliteľ
? - 1914 vykonávatelia funkcie nie sú známi
1914 - 1925 Jenő Schwarzer - veliteľ /v období I. svetovej vojny/
1925 - 1928 Jozef Norulák - veliteľ
1928 - 1932 Štefan Dvorák - veliteľ
1932 - 1933 Vítus Mrva - predseda
1932 - 1933 Eduard Fábry - jednateľ
1934 - 1936 Vít Mrva - veliteľ
1937 - 1939 Ján Zatko - veliteľ
1939 - 1941 Štefan Mrákava - veliteľ
1941 - 1943 Jozef Bachratý - veliteľ
1941 - 1943 Gejza Janeček - tajomník
1944 - 1946 Jozef Bachratý - veliteľ
1944 - 1946 Gejza Janček - tajomník
1947 - 1948 Ján Zatko - veliteľ
1949 - 1953 Rudolf Klačan - veliteľ
1953 - Leopold Bilčík - predseda
1953 - 1966 Alojz Mrva - veliteľ
Ladislav Bachratý - tajomník
1966 - 1968 Dubovský Jozef /Lábuš/ - predseda
1967 - 1968 Augustín Zatko - veliteľ
18. 1. 1969 - 31. 12. 1974 Alojz Mrva - predseda
18. 1. 1969 - 31. 12. 1974 František Bachratý - veliteľ
18. 1. 1969 - 6. 12. 1969 Milan Turanský - tajomník
6. 12. 1969 - 9. 1. 1971 Ladislav Bachratý - tajomník
9. 1. 1971 - 11. 12. 1976 Tibor Horváth - tajomník
31. 12. 1974 - 11. 12. 1976 Milan Turanský- predseda
31. 12. 1974 - 14. 12. 1978 Jozef Šturdík - veliteľ
11. 12. 1976 - august 1978 Ladislav Bachratý - predseda
11. 12. 1976 - 16. 12. 1978 Mária Lančaričová - tajomník
august 1978 - 14. 12. 1980 Jozef Šturdík - predseda
16. 12. 1978 - 14. 12. 1980 František Bachratý - veliteľ
16. 12. 1978 - 14. 12. 1980 Tibor Horváth - tajomník
14. 12. 1980 - 19. 12. 1982 Tibor Horváth - predseda /od novembra
1981 vykonával i funkciu tajomníka/
14. 12. 1980 - 22. 12. 2008 Jozef Šturdík - veliteľ
14. 12. 1980 - november 1981 Vladimír Mrva - tajomník
19. 12. 1982 - 18.12.1988 František Bachratý - predseda
19. 12. 1982 - 28.10.2000 Tibor Horváth - tajomník
18. 12. 1988 - 21. 2.1999 Rudolf Dubovský - predseda
21. 2. 1999 - 19. 2. 2011 Jozef Minarovič - predseda
11. 2. 2001 - 19. 2. 2011 Štefan Krivosudský - tajomník
22.12.2008 - doteraz Mgr. Daniel Dubovský - veliteľ
19.2.2011 - doteraz Štefan Krivosudský - predseda
19.2.2011 - doteraz Viliam Benkovský - tajomník